Κιβώτιο ταχυτήτων… μιας ταχύτητας

του Παπαδόπουλου Ευάγγελου

Τα κιβώτια ταχυτήτων αποτελούσαν ανέκαθεν ένα βασικό τμήμα της σχεδίασης και κατασκευής ενός αυτοκινήτου. Ειδικά τις τελευταίες δεκαετίες, η εξέλιξή τους είναι ραγδαία, μειώνοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό τις απώλειες ενέργειας και τους χρόνους απόκρισης μεταξύ των αλλαγών σχέσεων.
Η Koenigsegg, όμως, η σουηδική εταιρία κατασκευής Hypercar, δεν επιθυμούσε απλώς την μείωση των παραπάνω χαρακτηριστικών, αλλά την εξάλειψή τους. Στο νέο της δημιούργημα, την Regera, αντικαθιστά το συνηθισμένο κιβώτιο με το Koenigsegg Direct Drive. Ένα σύστημα απλοϊκό μεν στη σύλληψή του, πολύπλοκο δε στην κατασκευή και στην εφαρμογή του.

Κιβώτιο ταχυτήτων Για να το καταφέρει, στράφηκε στην υβριδική τεχνολογία, συνδέοντας τον κλασσικό V8 twin-turbo 5.0L που χρησιμοποιεί στα αυτοκίνητά της, με τρεις ηλεκτροκινητήρες, παράγοντας συνολικά 1500hp. Οι δυο εξ αυτών είναι τοποθετημένοι στον πίσω άξονα, δεξιά και αριστερά, ενώ ο τρίτος συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα, εκτελώντας μεταξύ άλλων και χρέη βολάν.

Η λειτουργία τους είναι συνδυαστική, αφού σε μικρές ταχύτητες και χαμηλές στροφές, το αυτοκίνητο κινείται κυρίως με την χρήση των ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι ταυτόχρονα ανεβάζουν και τις στροφές του βενζινοκινητήρα, μέχρι αυτός να φτάσει στο κύριο εύρος λειτουργίας του. Η διάταξή του, βέβαια, επιτρέπει στο εύρος αυτό να ξεκινήσει από πολύ χαμηλές στροφές έχοντας ως αποτέλεσμα την επίτευξη των 0-400 km/h σε 20 δευτερόλεπτα. Η σχέση μετάδοσης, μια και μοναδική, ταυτίζεται με την 7η του κιβωτίου που χρησιμοποιεί στα υπόλοιπα μοντέλα της η εταιρία.

Αλήθεια, εσύ τι σκέφτεσαι για εμάς; Θέλουμε πολύ να μάθουμε, για να γίνουμε καλύτεροι σε αυτό που κάνουμε! Στείλε μας μήνυμα στο info@thessinergio.gr, επικοινώνησε μαζί μας μέσω των σελίδων μας σε Facebook και LinkedIn (μην ξεχάσεις να μας κάνεις Like!) και κάλεσε μας στο 24640 24644.